Bezpečné užívání digitálních technologií, informatické myšlení, bez počítačů a tabletů, hravou formou na koberci
Účastníci získají osvědčení o absolvování semináře. Při objednání na klíč cena kalkulována individuálně. Minimální počet účastníků je deset. V ceně není zahrnuta doprava školitele.
Inspirativní seminář nabízí praktický úvod do digitální výchovy. Cílem tohoto semináře je představit pedagogům
praktické možnosti digitální výchovy a aktivity pro rozvoj informatického a logického myšlení bez použití elektroniky, na koberci a
hravou formou. Seminář ukáže pedagogům, že lze děti názorně a jednoduše seznámit např. s tím, jak se počítačový program vytváří či jak „cestují” data mezi zařízeními.
Naším cílem digitálního vzdělávání není naučit děti pracovat s elektronikou (počítače, tablety ani mobily při výuce nepoužíváme). Cílem je představit dětem
způsoby uvažování, tvoření jednoduchých algoritmů/postupů, krokování, zadávání příkazů tak, aby vedly k vytyčenému cíli, a to vše názorně, jednoduše a
screenless (bez elektroniky). Navíc na ukázkovém příkladu představíme pedagogům robotické pomůcky, které lze při hodinách využít k základním aktivitám.
Po absolvování semináře doporučujeme zakoupit metodického průvodce pro pedagogy:
Rozvoj logického a informatického myšlení dětí. Průvodce navazuje na témata ze semináře a obsahuje více než 50 úloh s řešením. Je tak vhodným doplňkem pro práci ve třídě.
Mimo výše uvedený seminář nabízíme také
školení na míru pro pedagogy vaší školy k vámi vybraným robotickým učebním pomůckám. Školitel přijede za vámi a během interaktivního semináře vám představí zakoupené pomůcky, naučí vás s nimi pracovat a dá tipy na práci s dětmi. Délka školení: 2 vyučovací hodiny – maximální počet pedagogů 5. Cena 5.000 Kč. V ceně není zahrnuta doprava školitele.
Tématické zaměření semináře:
Nosná témata (netýká se školení na míru na robotické pomůcky):
prevence neuváženého používání technologií
přenos dat, šíření signálu
úvod do informatiky a programování: sled jednotlivých pokynů – zjednodušeně krokování, algoritmy – jednoduché postupy
orientace na čtvercové síti pomocí souřadnic
představení robotických pomůcek a způsobů jejich využití ve třídě.